2.10 The Sacrifice

• 2.10 The Sacrifice

Elena decides to take matters into her own hands and offers a tempting incentive to Rose for her help. When things take an unexpected turn, however, Rose calls on Damon to deal with the plan Elena has set in motion. Jeremy's reckless attempt to help Bonnie retrieve the moonstone lands him in a life-threatening position and forces Stefan to put himself in danger. Bonnie and Luka form a closer connection. Tyler shows Caroline the Lockwood cellar, where she makes a discovery that leaves them both terrified. Sara Canning, Zach Roerig and Matt Davis also star. Ralph Hemecker directed the episode written by Caroline Dries.

Songs in dieser Episode
      Katerina Graham “Only Happy When It Rains”
      Joel & Luke “Love’s To Blame”
      Rie Sinclair and Mike Suby “No Way Out”
      LG angelinchains

Dieser Beitrag wurde bereits 3 mal editiert, zuletzt von black pearl ()

• Spoiler anzeigen
      Ich mag es in welche Richtung sich die vielen kleinen Storylines entwickelt. Vor allen Dingen maaaag ich die Verbindung zwischen Tyler und Caroline. Das zündet wirklich bei mir. Schade für Matt aber ich denke sowieso das er langsam entbehrlich wird als einziger Charakter (neben Jenna) der quasi null Ahnung hat was in Mystic Falls vor sich geht. *g*

Jeremy, Bonnie und Luka.. auch ein schönes Triangle. Ich denke Luka mag Bonnie mehr als er sollte. Ich mag sie ja mit Jeremy zusammen aber mit Luka hatte sie auch ein paar wirklich tolle Szenen.

Damon wird etwas rough wenn es darum geht Elena zu beschützen. Mir gefällt das, ihr weniger. :D Aber anscheinend versteht sie es sonst nicht. Das Ende war ja wieder buhaa.. man, zuerst Jeremy und dann Stefan bei Katherin.

Dean: Demons I get, people are crazy! ~ 1.15 The Benders